dinsdag, maart 24, 2009

Militaire schifting te Marenne


Vandaag met een beetje zenuwen op de bus gestapt richting March En Famenne om de schiftingwedstrijd voor het militair kampioenschap volgende week te lopen. Onderweg alle soorten weertypes gezien; gaande van zonneschijn tot regen en sneeuw. Dat beloofde voor de wedstrijd. Me mentaal wat afgezonderd want er zijn er altijd wel die me proberen van de wijs te brengen en dan was het zover. Na nog een kleine busrit aan de start. De eerste benen gingen zo snel dat ik aan post 4 niet meer kon volgen op mijn kaart en ik even gedwaald heb tot ik zag waar ik was. Naar 5 nog wat tijd verloren met het naar boven kruipen. Daarna ging het weer vlot tot aan post 11 waar ik bij het fijn oriënteren de open plek niet direkt zag en naar 12 te snel willen zijn en ik denk dat ik alle posten die in deze zone lagen gezien heb. Naar 13 was het weer kruipen naar boven. Op weg naar 14 sloeg de motor weer aan en ging het goed tot 15, alwaar ik 90° verkeerd vertrok en weer wat tijd verloor. 17 Ging dan weer vlot naar 18 was de pijp ver uit, eerst passeerde ik via de rotsblok en zag ik de vegetatiegrens niet waar ik naartoe moest en koos ik een verkeerde hoek uit om dan toch de post te vinden. Dan nog naar binnen gestrompeld tegen een aanvaardbaar tempo en dan nog het laatste sprintje (ik heb de laatste weken het al eens sneller gekunt).
Het was vandaag technisch niet zo heel moeilijk, maar wel fysiek een uitdaging. Gelukkig was ik snel genoeg om volgende week mee te lopen op het kampioenschap.

Geen opmerkingen: