donderdag, maart 26, 2009

Beker Autmans: Camp Elsenborn 26 maart




Foto's met dank aan Fred Simkens






Zoals belooft lag er dus veel sneeuw in de Hoge Venen en dat hebben we geweten. De kaart die zo al niet gemakkelijk is werd er opeens een stuk zwaarder en moeilijker door. De benen waren gisteren goed losgelopen en ontzuurd. Ik voelde me dus prima. Vandaag als tweede loper gestart. Als 49ste vertrokken en ik wist dat het een zware opgave zou worden om terug een wat competitieve positie te verwerven. Naar post 1 ging het al niet zoals het moest, gevallen en scheenbeen geraakt door een stronk of zoiets. Het deed ferm pijn en achteraf bleek er toch wat vlees weg te zijn. Met pijn dan maar verder naar 2, welke ik dan maar safe nam. Toen was de ergste pijn weg en kon ik weer wat doorlopen. Post 3 en 4 vlot genomen, maar 5 was de eerste echte uitdaging. Via een kleine omleiding en zonder paniek de post gevonden. Post 6 ging heel vlot en naar 7 ook via het reeds eerder genomen pad welke ik direkt herkende toen ik eraan kwam na de doorsteek. De doorsteek naar 8 was niet perfect en ik kwam wat lager uit het bos dan gepland en ik had het ook niet direct gezien waar ik juist was, toch doorgelopen en na het groen (waar ik terug op de kaart kwam) via een omweg naar de post.De volgende nam ik al lopend langs de vegetatie welke zeer goed te onderscheiden was. Voor post 10 en 11 deed ik hetzelfde. Naar 12 eerst een doorsteek en dan geopteerd om via de baan en dan het pad te lopen. Naar de kijkpost naar de baan en dan maar gas geven. Post 14 nam ik ook zo lang mogelijk langs de baan om dan na een korte doorsteek op de post te vallen.Naar 15 weer gekozen voor een veiligere aanpak. 16 recht op recht gelopen. Naar 17 een gecontroleerde doorsteek dan de baan en zuiver op de post na een laatste doorsteek. De voorlaatste post was quasi kaartopvouwen en verstand op nul en maar gas geven. Nog een laatste sprint om mijn derde loper het bos in te kunnen sturen. Uiteindelijk als 21 toegekomen en 28 plaatsen goedgemaakt. Spijtig genoeg had de derde loper een offday en werd onze ploeg een stuk naar achteren geduwd.



Geen opmerkingen: