zondag, maart 15, 2009

BK nacht (14 maart 09) op de Hechtelse Duinen.


Zaterdagavond was het dan zover de kriek op de slagroom, de afsluiter van het nachtseizoen, het Belgisch kampioenschap Nacht. Het vlaams kampioenschap speelde zich al op een zeer moeilijke kaart af, maar deze moest daar zeker niet voor onderdoen. Veel kleinrelief, soms een wirwar van paden en dan groenbeheer die het zicht van het bos constant doen veranderen zodat de kaarttekenaars hun haar er bijna van uitvalt.
Goed gelopen die avond, op de gebruikelijke "kleine foutjes na". Op 1 verlies ik wat tijd omdat ik zoals vele een beetje weggetrokken werd van de post door een loper van omloop 1 die wat noordelijker een post had. Dit was voor mij een signaal om beter op te letten en op zeker te beginnen lopen. Dit ging vlot tot post 5. Naar 6 afgeweken en in het donker kan je je niet zo snel lokaliseren dus bewust gekozen om dan maar de post langs achter aan te vallen. Naar 9 via de paden (ik wou het witte bos wel doorsteken maar toen ik eraan kwam was het toch niet zo wit). Aan post 10 luttele seconden verloren bij het fijnere werk (ik zag het heuvel niet direkt) en op post 11 eveneens. De grootste fout maakte ik naar 14, waar ik eerst te vroeg aan het zoeken was en toen niet meer echt wist waar ik was. Gelukkig kon ik even in het spoor van Wim Vervoort duiken en vond ik de post toch nog. Naar 15 heb ik dan Wim weer terug geholpen. Aan 16 een klein beetje te ver doorgelopen (zocht naar een inzinking en het was een boom op een top). Daarna was het nog even opletten, maar ik werd niet meer in de problemen gebracht.

Geen opmerkingen: