zaterdag, februari 07, 2009

vrijdag = O-dag


Zoals het "Belang" het zo mooi zegt begint in Limburg het weekend al op vrijdag. Voor mij was dit nu ook het geval. Ik mocht het weekend starten als voorloper op de omloop 2 van de militaire training op de Lilse Bergen. Ik moet zeggen het was plezant. Op een gezapig tempo gelopen en geen fouten gemaakt. Het eerste deel was een gewone O-loop, maar na post 13 begon een scoreloop (maar alle posten moesten wel aangelopen worden). Hoe de puntentelling in elkaar zat ... geen idee.


's Avonds naar Best, Nederland gereden om daar op een mooi nachtkaartje te gaan orienteren. alhoewel ik me gespaard had voor deze looop, voelde ik de km's van vanmorgen toch in de benen. Ook hier in Nederland worden ze soms geconfronteerd met "Bosbeheer", en merken ze wannneer ze posten gaan zetten dat het bos lekker gekapt is. dit bracht voor de nachtraven een bijkomend probleem, we moesten namelijke tussen het grove kaphout laveren.
Zelf wat te veel fouten gemaakt hierdoor. Maar het was fun.

Wat wel opmerkelijk was, KOVZ heeft de laatste wedstrijden steeds zijn kaarten gedrukt op watervast papier, wat ik alvast veel aangenamer vind dan kaarten in plastiek. Misschien moeten de Vlaamse clubs hier ook eens over nadenken?

Geen opmerkingen: