zondag, februari 15, 2009

Kale Duinen (Bij Elsloo/ Appelscha Nl)


Vanmorgenvroeg vertrokken naar Friesland om op een mooie kaart te gaan lopen. Hoe noordelijker we kwamen hoe meer stuifsneeuw er rondvloog en hoe trager we moesten rijden wegens slipgevaar. Dat beloofde. Eenmaal aangekomen ons gaan inschrijven aan de caravan (het CC), een starttijd gekregen en dan snel ons aan de wagen gaan omkleden. Zoals beloofd werd de wedstrijd gelopen met SI, wat leuker is als met een knijptang. Rustig gestart om de benen rustig op te warmen en zeker de lichte kwetsuur niet te verergeren. Eenmaal in het open heide gebied (waar ook veel kapwerken waren gebeurd, de meeste wel aangepast op de kaart) heb ik de snelheid wat opgedreven. Op snelheid was het relief moeilijk te lezen en het sneeuwstof en de wind deden de rest. Het was vooral kijken naar de alleenstaande bomen en de afscheidingen zand en heide. Naar 8 een klein foutje gemaakt. Naar 9 wat te veel afgeweken. Daarna perfect naar 10 en 11. Naar 12 weer een klein foutje en mijn vrouw weer op weg gezet. Naar 13 te veel afgeweken maar gelukkig snel terug op de kaart gekomen en de post genomen. Naar 14 het eerste grote been welke ik op de scheiding zand/ heide heb gelopen, proberend het relief wat te ontlopen, op het einde nog wat afgeweken terwijl het toch goed te zien was. Post 15 was niet moeilijk maar dan kwam er weer een lang been naar 19 bewust naar post 13 afgeweken omdat ik het daar wat kende en zo verder gelopen en de post snel genomen. 17 Was op de reliefrug te nemen. Naar 18 op kompas en zicht genomen en 19 gewoon op zicht. Post 20 was weer via een lang been waar ik deels doorgestoken heb. Naar 21 nog wat tijd verloren bij het fijn orienteren. En dan verliet ik het heidegebied naar 22 welke geen probleem opleverde en 23 ook niet. Naar de voorlaatste post nog wat tijd verloren wegens te snel en wat afgeweken; En dan werd ik juist door 2 racekonijnen ingehaald die ook parkoers 1 liepen en kon ik het gemakkelijke been naar de voorlaatste post quasi zonder kaart aflopen. En toen was het gedaan.

Voldaan me wat gewassen aan de wagen en omgekleed en dan de lange rit terug naar huis. Voor zo'n kaart wil ik wel eens wat verder rijden.

Geen opmerkingen: