maandag, februari 23, 2009

Egypt Woods and Burnham Beeches


Zaterdag vroeg vertrokken richting Calais, waar we op tijd waren maar we toch door omstandigheden (pokkendruk en later hoorde we een staking) een goed 3 uur later dan voorzien op de boot konden rijden om de overzet richting Engeland te doen. Hierdoor kwam de voorziene training in het water te vallen. Toen we de trainingskaart nadien bekeken hadden, bleken op technisch gebied niet veel gemist, maar toch zou het wat plezanter geweest zijn mochten we toch de benen eens wat losgegooid kunnen hebben.
Dus van de boot af richting overnachtingplaats (een Engelse kazerne). gelukkig was het maar voor 1 overnachting.
's Morgen heel vroeg opgestaan en met een lekker Engels ontbijt achter de kiezen richting wedstrijd.
Zelf deed ik niet mee aan de Interland , maar was als gewone loper ingeschreven op de omloop M40L. 12.3km en 220 hoogtemeters en schaal 1/15000. Het eerste gedeelte was snel en niet zo moeilijk. Op een kleine fout naar 9 en 10 goed gelopen. De eerste echte uitdaging kwam er met het been naar 11. Een lange doorsteek die ik via post 22 en de aangeduide doorgang op de kaart genomen heb. Het groen was goed te onderscheiden en het pad aan de post ook. Naar 12 een fout gemaakt van ongeveer 1,5 min (ik zat iets te hoog maar zag de fout snel). Het been naar 13 bracht me vlak voor de post even van de kluts wegens een in aanbouw zijnde filmset waardoor ik het even niet meer zag met wat tijdsverlies tot gevolg. 14 Ging vlot en 15 eveneens Naar 16 even opgehouden door een loper die de poort niet direct openkreeg waardoor ik besliste om wat verder door te lopen. Naar 17 mooi georiënteerd en zonder problemen gevonden. Op 18 een kleine minuut verloren door een kleine afwijking. 19 Heb ik mooi opgelost denk ik. Naar 20 nog een fout, de grootste die ik maak op de wedstrijd, wat afgeweken en te ver doorgelopen. 21 was niet zo moeilijk en naar 22 heb ik me even laten afleiden door een andere post. Naar 23 had ik eerst een ander idee (omlopen via het pad), maar aangekomen aan het pad toch gekozen voor een directere aanpak. Naar 24, 25 en 26 geen noemenswaardige fouten gemaakt, alleen de vermoeidheid begon zich te manifesteren. Wat zich dan uiteindelijk deed blijken naar 27 en 28 met wat geklungel naar en van 27.
Al bij al een goed wedstrijd gelopen en zeker geen spijt van dat ik mee was.
Na de prijsuitreiking van de Interland zijn we snel vertrokken voor een nog lange reis maar deze keer zonder vertragingen onderweg.

Geen opmerkingen: