zaterdag, maart 03, 2007

La Soor 2 maart 07


Voor de eerste keer mee met 2/4 L naar een orientatieloop, dus moest er gepresteerd worden.

Ik zag de 2 lopers die voor moesten starten pal naar het zuiden lopen en zei bij mijzelf die richting wordt het, maar toen ik de kaart vast had bleek dat ik me 180° moest omdraaien en naar de noordzijdevan de verboden zone begeven daar op de rand van de het bos naar post 1 gelopen. Naar post 2op hoogte gebleven , maar op een bepaald moment even getwijfeld over de juiste positie waar ik me bevond. Het donker groene bos gezien beneden mij en toen verder gegaan. Een rits van posten gepasseerd en de laatste was de juiste. verder op hoogte op de flank gebleven naar 3. Daarna een leuke afdaling naar 4 , iets te laag maar niet zo erg. De beek over (met natte voeten) en de eerste stapvoetse beklimming kwam eraan. 4 Zonder problemen gevonden en op kompas naar 5, een bewuste fout gemaakt en beekje gevolgd.

7 Op kompas , het groen was duidelijk te zien . Naar 8 een bewuste fout in richting gemaakt om het groen te ontlopen, een verkeerde beek (die niet op de kaart stond) getroffen en wat tijd verloren. Naar 9 via de verplichte doorgaan (ploeteren door de modder)en het groen ingedoken aan het beekje. Naar 10 wou ik volledig doorsteken door het groen, maar het was niet te doen en ben dan maar terug naar moddergang gekeerd en verder geploeterd door de modder. Aan het het kruispunt aangevallen en 10 snel gevonden. 11 Quasi recht op recht gelopen. Naar 12 via beek en open plek en daarna doorgestoken naar pad. Iets te ver doorgelopen op het pad , het bos ingedoken en recht naar de post. 13 Op kompas en 14 ook maar met bewuste fout naar beekje. 15 Wat afgezakt, maar herpakt kruising beekje en brede gang. Het beekje gevolgd tot brandgang, richting genomen en verder op kompas. 16 Naar bocht weg gelopen, omheining opgezocht die er niet bleek te zijn door plek via geulen naar post. 17 Via de rand van de open plek en op het laatst door zuidelijke natte uitstulping open plek op richting naar de post. Terug lekker snel afgedaald naar 18 op richting, aan weg even snel padje gezocht om juiste plaats te vinden en weer verder. Een glibberige en gevaarlijke afdaling naar de de weg en zo verder naar 19 even naar boven (eveneens glibberig en stapvoets) en weer naar beneden en verder via de weg naar 20. Post 20 aangevallen via kruising weg en pad. Beekje even gevolgd, maar even concentratie kwijt en gelukkig Fred S. tegen gekiomen die me snel weer op de kaart bracht. Van 20 naar 21 voorzichtig (was ook weer naar boven en ik dacht het niet zo snel en gemakkelijk te vinden). Toch goed gevonden en snel naar beneden naar 22 en zo verder op volle snelheid de laatste posten naar de aankomst genomen.

9870m/210m hoogte op 1:20:15. Niet slecht, al zeg het zelf.
Oh ja en ik heb maar pas op de bus terug naar de kazerne gezien dat er op 1/15000 werd gelopen, wat misschien sommige fouten en aarzelingen verklaard.

Geen opmerkingen: