zondag, februari 04, 2007

Vlaams Kampioenschap Lang te Hamont




Alvorens te kunnen vertrekken vandaag, eerst de wagen moeten vrijkrabben. Het vroor -4°C, dat beloofde voor de wedstrijd. Maar hoe dichter we het doel bereikte hoe warmer het werd en aan het CC was het dus al een stuk warmer nl. +1°C en kon ik met korte mouwen lopen.


De kaart was gekend en ik verwachtte me aan een snel parkoers met toch wat moeilijke stukken. De eerste 5 posten waren snel en niet echt moeilijk. 6 werd al wat kalmer aangepakt. 7 werd weer gas geven. Evens voor 8 het eerste stuk. 9 tot en met 11 werden een stuk rustiger aangepakt wegens iets meoilijker terrein, waarbij ik bij 11 even te hoog uitkwam maar het snel gezien had. 12 was een superlang been waarbij de volgens mij logische wegkeuze langs start en aankomst passeerde. Naar 13 was de pijp ver uit en werd er eerst even op veilig gelopen (het was korter geweest indien ik volledig had doorgestoken). Naar 14 werd ik ingehaald door Stefaan T , die ik zelfs niet probeerde te volgen wegens te snel. Naar 15 heb ik ook wat te veel meters rond gelopen om de zelfde reden (vermoeidheid). 16 En 17 gingen vlot. Op 18 verlies ik enkele seconden door een verkeerde interpretatie. 19 En 20 gingen dan weer vlot, maar op 21 verlies ik vele seconden door niet op mijn kompas te kijken en wat af te wijken. Dan een verkeerde wegkeuze naar 22 (over pad ipv door bos) en verkeerd beginnen te zoeken. 23 Zonder problemen en naar 24 waarschijnlijk een verkeerde wegkeuze over stuk pad (was niet echt goed beloopbaar door de golving) maar was al van ver te zien. Naar de laatste post via de paden gelopen omdat volgens mij hier een grotere snelheid kon behaald worden dan via het bos. In de schnitzel nog eens het laatste uit mijn lichaam geperst.


Baanlegging was ok want de beste keuze lwas niet via de wegen en je mag ook niet vergeten dat de baanleggers op het laatste moment aanpassingen moesten doen wegens een schaalfout en we dus op een noodoplossing moesten lopen (alhoewel ik er niets op tegen had gehad om een 15-tal km vogelvlucht te lopen). Conclusie over mijn prestaties: wat meer doorsteken nog, soms wat beter op de kaart kijken en op het gepaste moment niet vergeten op het kompas te kijken en zeker nog proberen meer snelheid te halen (hier kmtijd van 6 min 32, welke niet snel genoeg is) door gerichter te trainen en proberen wat gewicht te verliezen


Na een rustperiode nog wat posten gaan ophalen (moet ook gebeuren) en terug gekomen moeten vernemen dat de eerste kampioenentitel in de familie naar moeder de vrouw is gegaan en dus historisch moment gemist.

1 opmerking:

Jeremy zei

Gelukkige verjaardag Vladi!
Wegens u allerbeste vrienden Jeremy en Adriaan