zondag, februari 25, 2007

1ste Nationale te Waterschei


Na een goede opwarming (2.4km naar de start) goed vertrokken naar 1. Mooi opgelopen en veel zelfvertrouwen naar 2. Te veel bleek wat ik allemaal uitgestoken heb weet ik niet echt meer op de kaart staat een vermoeden. Uiteindelijk toch weer op de kaart gekomen en 2 gevonden. 3 Was gemakkelijk en naar 4 toch met veel veiligheid genomen , toch bij 5 uitgekomen, herpakt en snel naar 4 omdraaien en terug naar 5. Met 6 geen problemen gehad en het vertrouwen begon eindelijk terug te komen alles goed tot aan been 11 begin toch weer wat afgedwaald, herpakt en achter een andere loper terecht gekomen en niet meer opgelet en laten meeslepen. 12 Geen probleem , evennmin voor 13. Bij het been naar 14 vergeten door te steken en daarna te vroeg doorgestoken door de heide i.p.v. de open plek te gebruiken (te laat gezien). 15 Geen probleem, buiten iets te veilig. 16 Ging heel vlot maar naar 17 weer wat fouten (voor verkeerde kaart interpretatie en kluts kwijt). 18 en 19 waren vooral fysiek zwaar. 20 was gewoon afdalen en gas geven naar 21 wat te veel naar het zuidelijke pad afgeweken maar geen probleem . 22 en 23 vlot gevonden (23 was gemakkelijk van de kant waarvan wij kwamen, maar veel moeilijker voor de Elitelopers die van de andere kant kwamen, heb er een moeten helpen). 24 was weer fysiek zwaar (en het bleef maar duren voor hij er was). Naar 25 was het gewoon verstand op nul en gas geven en hopen dat je je enkels niet verstuikte. Hetzelfde voor naar 26 en daarna nog een keer over een betonnen gracht en alles eruitpersen tot aan de aankomst.

Conclusie: fysiek bijna in orde, aandacht mag wat beter en doorsteken door groen moet beter.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik heb 2 en 19 gemist. 2 voorbij gelopen en naar 19 zat ik te hoog en te ver. Naar 4, 6 en 7 heb ik wel langs de paden gelopen. Ik vond het lichtgroen te lastig om door te steken.
Van 5 naar 6 kwam in Noël Nijsten, op weg naar 4 en 6 min na mij gestart, al tegen. Ik dacht : lap, die haalt mij zo dadelijk al in maar dat was pas aan post 20.
Stef Thiels heeft precies ook niet z'n beste wedstrijd gelopen. Aan 18 was ik nog 2'20" voor hem. Maar op het laatste was mij kaars bijna uit, zeker de laatste keer bergop naar 24.
Al bij al ben ik tevreden ondanks dat ik de laatste 14 dagen niet gelopen en getraind heb wegens te veel werk, carnaval en als ik wat tijd had dan had ik weer geen gusting.
Vandaag heb ik met mijn oude voetbalschoenen gelopen want ik heb nog geen nieuwe oriëntatieschoenen kunnen kopen (zool eraf en helemaal doorgescheurd in Dilsenerbos). Met mijn gewone loopschoenen met platte zool,die eigenlijk ook versleten zijn, vond ik het een beetje onverantwoord om zo daarmee een terril op en af te lopen.
Ik kijk al uit naar het vk nacht, hopelijk met nieuwe oriëntatieschoenen.

Kris VG