vrijdag, augustus 03, 2007

Laatse dag OO-cup 2007


Venise 7,2 km hoogte weer onbekend.

Schaal 1/10000 en hoogteverschil 5m.



Een voor ons meer aanvaarbare kaart (toonde heel continentaal aan) en ook Belgisch weer (gietende regen). Start en aankomst aan het wedstrijdcentrum.

De reserve O-schoenen aangetrokken, ze zouden door de rgen weer de normale vorm aannemen. was ik blij dat ik dat gedaan had, want modderig dat het was. Na een goede eerste post aangeklampt om d ewag te wijzen en zo misschien verkeerd gelopen naar mijn tweede post. aangezien het een serieuse loopkaart was ging het het zeer snel en was het oppassen geblazen door het drukke padennetwerk en de donkere zones. Naar 6 via 13 gelopen (kleine afwijking) en tot 40m voor 9 geen fouten gemaakt en toen sloeg het noodlot weer toe en vond ik mijn post niet en was ik het Norrden weer eens kwijt. Eindelijk na vele minuten herpakt en naar 10 gelopen via 11 en dusdoende wist ik 11 staan en was ik er snel weer terug. Via het paden net werk naar 12 (goed opletten want alle paden waren niet even zichtbaar) en doorgestoken naar 13 en wat te veel naar 6 afgeweken. 14, 15, 16 en 17 Was geen probleem en het doorsteken kon ik perfekt volgen op de kaart. Naar 18 even moeten zoeken waar ik was na een doorsteek , maar snel gevonden en linea recta naar de post gelopen. 19 Ging dan eerst via post 1, maar de doorsteekt verliep zonder probleem en ging recht op de post af. Naar 20 was de doorsteek ook gee, probleem, maar zorgde een andere post even voor wat tijdsverlies om dat ik toch even moest gaan kijken (dom hé, want ik wist dat het hem niet kon zijn) Naar 21 was opletten voor de kleine padjes. 22 Via het pad genomen. Naar 23 wou ik eerst contouren maar dat ging niet zo goed. Dan maar naar boven op het plateau en in het groen, maar ook geen goede keuze. Ik was beter langs onder gegaan en zo via het pad naar boven. De resterende 2 posten konden en mochten geen probleem zijn en dat waren ze ook niet. De laatste "Rechte Lijn" in een opklaring gelopen.

De vijfdaagse was nu gedaan. Alle posten gevonden en vele uren orientatieplezier gehad. Wat moet men nog meer hebben. Topprestaties moet je niet van mij verwachten. It's Just Fun. En volgend jaar Zweden? En zondag Linkeroever waar ik terug op hoogtelijnen van 0.5m moet leren lopen.

Geen opmerkingen: