vrijdag, augustus 17, 2007

5-Daagse van België Dag 1 en 2

Dag 1 : 15 augustus enkele dagen na de dodentocht. Vertrokken met de gedachte gaat het niet om te lopen dan wandel ik maar. Gelukkig ging het lopen vrij vlot, alhoewel de conditie nog niet dat is. De eerste 5 posten gingen vlot met een klein foutje op 3 na. Het lange been naar 6 was wat navigeren door het relief en de gemakkelijkste lopweg zoeken, wat afgeweken op het laatst maar snel terug op de kaart gekomen. Naar 7 maak ik een wat grotere fout en verlies ik zeker een minuut of 5 door te zoeken. 8 Ging dan waar vlot daar ik toen juist wist waar ik op elk moment zat. De volgende posten gingen dan ook weer vlot tot 12 waar ik een lichte afwijking had bij het doorsteken. 13 Was dan weer geen probleem en 14 ook niet maar ik was iets te vroeg het bos ingedoken. Het lange been naar 15 via drankpost stelde me niet voor problemen , alleen het fijn orientatiewerk in het ruwopen zorgde voor een kleine minuut verlies. 16 ging weer vlot, zolas eveneens 17, 18, 19 en 20. Bij het been naar 21 wat afgeweken maar snel hersteld. 22 Piece of cake. Voor het been naar 23 bewust gekozen om rond te lopen en even de kluts kwijt geraakt. Bij het naar 24 lopen me even vastgezet aan de draad die ik niet gezien had. 25 En 26 en de eindsprint was verder een formaliteit.

Dag 2 : 16 augustus 's avonds nag een dag recupereren weer aan de start. Bij lopen naar de voorstart al op mijn adem getrapt. wat gas teruggenomen. en zo verder naar 1, niet zo moeilijke post. Goed naar 2 genavigeerd maar bij het fijne werk iets verkeerd en zeker 5 minuten kwijt. Naar 3 bijna het zelfde verhaal maar dan teveel afgeweken en op een stoplijn gebotst, dan maar post op zekerheid aangevallen. 4 Was niet zo moeilijk en na de passen geteld te hebben het bos ingedoken waar ik de post al zag staan met een paar andere lopers erbij. 5 Geen probleem, naar 6 via pad en je zag de aanduidingen van de postenzetters nog hangen aan de rand van het pad en zo het bos in, toch even te ver. Voor 7 bewust te vroeg het bos in om zeker de post niet te missen en zo verder gelopen. 8 Veilig via de paden genomen 9 En 10 waren geen probleem. Naar 11 voor de omweg gekozen omdat ik wat schrik had voor het (wat later onterecht bleek). 12 Heel rustig door het groen gelopen. 13 Iets te veel relief genomen door naar het pad te gaan. 14 Via paden genomen. 15 Doorgestoken door het groen (ging dus vlot). 16 Op kompas en niet echt veel afgeweken (oef). 17 Via zandvlakte genomen. Naar 18 me even vergist van pad en verkeerde het bos ingelopen toch snel herpakt maar toch minstens een minuut kwijt. Naar 19 was gewoon de rug blijven volgen en verstand op nul. De eindsprint ging sneller als gisteren.








2 opmerkingen:

Anoniem zei

Vladi, ik kan de kaarten niet ge-opend krijgen. Kan je hier werk van maken.

Gegroet

vladimir zei

Alle kaarten zijn nagezien en moeten nu allemaal openen.