maandag, april 20, 2009

Bayerwald 3 Tage 2009

Vrijdagmorgen vertrokken voor een weekend Beieren. Een lange rit voor wat beloofde een mooie wedstrijd te worden. We hadden op de website al gezien dat er naar alternatieve kaarten moest overgeschakeld worden om dat er op de origineel voorziene kaarten nog veel te veel sneeuw lag. Bij het oprijden niets als regen gehad, plezant is anders. Eenmaal aangekomen in het wedstrijdcentrum hoog in de bergen bleek de wedstrijdzone gehuld in een mistmantel om U tegen te zeggen en regenen deed het nog steeds met de bakken, en de temperatuur was ook niet wat je deed overlopen van enthousiasme. Toch onze (Ian en ik) wedstrijdkledij aan geschoten en gewacht tot we aan het sprintje mochten beginnen. Redelijk zuiver gelopen, al deed de mist het wat moeilijk worden dan origineel voorzien. Ian liep een besttijd in zijn categorie.

mijn kaart:

Ian zijn kaart


Dag 2 Het beloofde goede weer stuurde zijn kat. Nog steeds regen en koud. De mist was iets minder maar speelde op sommige benen wel een rol. We liepen op dezelfde kaart maar nu een iest groter gebied en schaal 1/10000. Vandaag toch wat kleine foutjes gemaakt. Naar 1 wat afgeweken bij het snel naar beneden lopen. In de zone van post 2 wat moeten zoeken naar de rotsblok. Bij 7 wat te laag uitgekomen. Eveneens bij 8, maar daar was het lopen in de rotsige zone quasi onmogelijk. Op 10 wat te hoog uitgekomen, door de mist kon ik de rotsformaties niet zien en dewelke ik wel zag was te hoog. Op post 11 ook wat tijd verloren ik zat een 30-tal meter verkeerd, maar probeer dat in deze zone maar eens te zien. Daarna geen fouten meer gemaakt.

Ian deed het weer goed, een 2de tijd maar de eerste van degene die aan al de 3 dagen meedeed. Hij mocht de laatste dag als eerste vertrekken in de jachtstart met 2 minuten en wat seconden voorsprong op de volgende.





Ian zijn kaart

Dag 3. Het goed weer dat zich de vorige avond aankondigde was van de partij, wat een luxe na 2 koude en natte dagen. Vandaag stond een ultralang op het menu. Ik kan niet zeggen dat ik grote fouten gemaakt heb, buiten dat er soms wel een andere wegkeuze (betere?) mogelijk was. Soms moest ik wat om omdat de vegetatie me dwong. De meeste tijd verlies ik doordat ik geen berggeit ben en naar boven moet kruipen. Ian deed het vandaag fantatisch en werd eerste op de 3-daagse met 2 minuten voorsprong. hij liep een derde tijd. Zijn eerste hoogste schavotje.









deel 1





deel 2











Ian zijn kaart:
Uitslagen: Overall

Geen opmerkingen: