maandag, november 26, 2007

hamokcup 3




Gisteren was het de 4 uitgave van de hamokcup. Zij was weer geslaagd. na een voorspel waarbij de spieren al wat werden opgewarmd voor het echte werk, kon onze ploeg zich in 2 delen gesplitst naar de werkelijke start begeven. Eenmaal de volledige ploeg aanwezig was kon ik dan aan mijn IOF-lang beginnen. Het eerste punt werd op azimuth genomen via de 2 hulsten recht op de post. Post 2, een kort been werd eveneens genomen op richting. 3 Was ook al recht op recht via het witte bos en daarna wat gecorrigeerd op het einde met het relief. Post 4 was een slaom door goed en minder goed beloopbaar bos, maar zorgde niet voor problemen. Op 5 een beetje tijd verloren, was wat te ver gelopen. 6 Geen probleem, zo weinig mogelijk van de rode lijn afgeweken, maar toch de snelste weg kiezend. 7 was dan weer gecombineerd doorsteken en paden en relief volgen. Naar 8 was het dan weer doorsteken met een lichte ongewilde afwijking in het begin. Voor 9 een veilige oplossing gekozen en niet te lang in het groen gelopen, wel wat te veel door de varens gelopen. Naar 10 was het dan weer goed opletten en de juiste paden te volgen. Naar 11 was en lang been via paden waarbij ik op het laatst de kaart verkeerd had geintrepeteerd en een pad had gezien dat er niet was. Naar de post zelf ook wat moeten zoeken wegens wat te ver in het bos gelopen.Naar 12 op richting gelopen en wat afgeweken en een pad miskeken. en wat te ver. Na herorientatie snel naar de post. Na 2 foutje seventjes gekozen om wat veiliger te gaan lopen en post 13 via het pad aangevallen. 14 Was geen moeilijke post en 15 ook niet wel beide via een pad genomen. Naar 16 weer recht op recht door het donker groen. Weggelopen via open strok en daarna op richting naar 17. ik zat er paar meter naast maar niet zo erg. Naar 18 wat afgeweken tijdens het doorsteken, maar verbeterd toen ik de hulst zag. 19 al doorstekend en via pad genomen, ik had de stronken linkss en rechts niet gezien maar op gevoel het bos gedoken en zo halverwege de 2 paden verder naar mijn post gelopen. Naar 20 lichte afwijking. Het begin naar 21 wat te veel naar het noorden doorgestoken, de rest was simpel. 22 Weer een kort been op richting en 23 eveneens. Naar 24 gekozen om de korste weg te nemen en ik denk dat ik daar goed aangedaan heb, want het was goed doorloopbaar. Naar 25 voor recht op recht gekozen want ik had de dubbele draad niet gezien. Dan ermaar onder gerold, ik had geen zin meer om rond te gaan (was zeker niet de enige). naar 26 dan wel via de verplichte doorgang gelopen, de post werd zonder probleem gevonden. 27 was dan weer een ander verhaal, bij het aanlopen een post langs de weg gezien, niet naar gekeken (want zeker niet de mijne). Het bos ingedoken naar de open plek en geen post, wat rondgezocht en dan maar naar die post aan het pad gegaan om te zien. en ja, wel mijn post maar niet de juiste plaats. 8 weer via de verplichte doorgangen in en uit gelopen. En 29 en 30 waren a piece of cake. Van het eindspel heb ik niet veel meegepakt want de vragen waren al binnen bij mijn aankomst.

Geen opmerkingen: