zaterdag, december 09, 2006

Militaire O-loop te Gerhees op 8 december 2006


Heel de dag geregend. Eventjes gehoopt dat ik tussen de buien door kon lopen, maar het is niet gelukt. Wat wel gelukt is, is een mooie tijd neer te zetten ondanks enkele fouten. Naar 1 op veilig gelopen, daar al een voorproefje gekregen van de modderige paden. 2 Ook veilig genomen en lang het beekje genaderd. 3 Veilig langs het pad. Bij 4 wat tijd verloren omdat ik de post niet zo direct zag, ik was iets te vroeg beginnen rondkijken. 5 Via de wei en de beek genomen . 6 doorgestoken naar pad, iets voorbij het donkergroen langs de afgraving en het eerste hoopje naar mijn post. Naar 7 bijna recht op recht gelopen, eerst via de paden en daarna rechtdoor waar de paden te veel om gingen en het laatste stuk dwars door het bos en zo op mijn post gevallen. 8 van bovenaf aangevallen wegens een beetje uitgeweken. Naar 9 eerst via de paden en daarna schuin doorgestoken.10 en 11 waren niet zo moeilijk. 12 ook al niet. Naar 13 quasi recht op recht gelopen, er waren genoeg referentiepunten en niet zoveel loophinder. 14 doorgestoken naar het eindigend pad, vegetatiegrens gevolgd tot post. Naar 15 doorgestoken en me laten misleiden door het 2e bijzonder voorwerp dat er stond, herpakt en snel naar 16 willen doorsteken. Daar mijn eerste echte fout gemaakt en post overlopen. 17 eerst veilig , aan het eerste stuk wit bos begonnen met doorsteken , door lichtgroen en open plek , juist tussen de samenkomst van de 2 droge grachten. En in het volgende perceel via de droge grachten naar mijn post. 18 via de paden. Je zag de speciale boom al van ver, maar de stronk niet.19 Pad opgezocht , aan kruispunt doorgestoken naar heuvel en dan flank afgelopen. 20 via vijveren pad. 21 niet zo moeilijk om door te steken. 22 Toch via de paden gedaan en op tijd terug de bos in. 23 Was een lang been dat ik veilig genomen heb via de paden, ik heb me een beetje mispakt aan de onderbegroeing en een beetje tijd verloren. 24 via een andere post die heel verleidelijk stond te blinken (die ik gelukkig direct kon plaatsen aan een andere droge gracht). 25 Met een mix van doorsteken en paden genomen, maar een beetje gemist daar de vork van paden op het laatst niet te zien was. 26 met 2 vingers in mijn neus genomen en nog een laatste sprint er nog uitgeperst. Na een verkwikkende douche nog een tijdje nagepraat met collega's en de VVO-jeugd (die blokverlof hadden) en nen goeie Leffe Brun.

Geen opmerkingen: