zondag, maart 14, 2010

BK Nacht te Chevetogne


Gisterenavond was het dan zover, de afsluiter van het nachtseizoen; het BK nacht. Na een lange rit , een korte opwarming, het donkere bos ingedoeken. Niet zo goed begonnen, het duurde even voor ik de kaart goed had en toen ik in de zone van de waarheid kwam was de eerste reactie WTF is dat hier. De postr toch gevonden en op naar 2 welke ook al niet vlekkeloos ging. Post 3
was dan weer goed, maar naar 4 ging het niet zo goed, een soort van brandgang tussen 2 vegetatiegrenzen verkeerdelijk als het nodige pad aanzien en te ver naar boven gelopen , fout ingezien en dan maar op weg wat afgeweken , terug een andere en betere wegkeuze gekozen en weer op weg naar post 4 (het langste been waar ik spijtig genoeg te weinig voorbereidingstijd voor kreeg). Post 5 en 6 waren ook niet zonder een kleine fout. Daarna ging het goed tot post 13 die ik wel zag maar eerst negeerde. Naar 14 vond ik een pad niet en ben ik maar door het groen naar boven gegaan, aan de post zelf zat ik iets te laag. De laatste oriëntatiepost heb ik door de vermoeidheid wat verkeerd aangepakt, ik was beter direct naar het riviertje gelopen en zo verder. Toch ben ik in het algemeen tevreden over de wedstrijd, het is en blijft een nacht welke toch wel wat moeilijker is.
Uitslag en Splits

Geen opmerkingen: