zondag, februari 28, 2010

Opglabbeek 28 februari 1ste Nationale


Lekker loopweer vandaag, ,regen, wat wind en de temperatuur was ook oké.
Na een goede opwarming vertrokken voor mij Calvarietocht, 14,2 km vogelvlucht oriëntatie. De eerste posten goed genomen en direct opgelet om zeker mijn concentratie niet te verliezen. Pas naar 10 naar mijn gevoel een eerste fout gemaakt wat afgeweken in de open vlakte en de zone groen waar de post in stond genegeerd. Toch mijn fout ingezien en het crossparkoer-zone in gedoken, het was opletten geblazen daar. Post 12 en 103 was wat aanmodderen in het groen, met wat tragere tijden als gevolg. Daarna tot post 18 weer goed gewerkt, maar naar 19 wat moeite gehad om door de ruw open zone te geraken, ik zag het even niet en ben dan maar op kompas eruit gelopen. Qua snelheid moest ik toen al wat gas terugnemen.Naar 21 wat moeite gehad met de paden vlak voor de post. Dan tot 26 weer goed gewerkt. Naar 27 langs boven omgelopen, misschien was het beter geweest langs onder. Naar 28 was de pijp bijna volledig uit en op karakter de laatste posten nog bezocht. 31 Was nog een vechtpost in het groen. 32 en 33 waren niet moeilijk, maar ik zat er bijna volledig door, ik juist genoeg energie over om nog een deftige schnitzel te lopen.
Uitslag en Splits

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Vladimir,

Ik volg al enige tijd je blog om er zelf uit bij te leren waar mogelijk.
Ik gebruik dezelfde software als jij voor het plaatsen van het GPS-resultaat op de kaart. Ik heb er dan ook regelmatig last van als de kaart groter is dan een A4 omdat de scanner niet meer aankan.
Om al teveel zever te vermijden en alles in één keer op de kaart te kunnen zetten gebruik ik de laatste tijd een digitaal fototoestel i.p.v.scanner. Iets moeilijker om kreuken te vermijden maar heel die gazet kan er dan wel in één keer op. Zeker het overwegen waard.

Grtzz,

Johan

vladimir zei

Had ik al eens geprobeerd, en ik was niet tevreden over het resultaat. Ondertussen heb ik een andere digitale camera en is het resultaat misschien wat beter. Ik zal het eens testen.