zondag, mei 18, 2008

week 20

Dinsdag was een rustdag.

Woensdag liep ik het lenteloopje te Turnhout, stadspark. Het werd daar draaien en keren en zeer snel lopen. Een paar keer werd ik op het verkeerde been gezet en maakte ik te vermijden fout.

Donderdag weer een rustdag.

Vrijdag was het voor de opgekomen hamokkers de jaarlijkse "Beker van de Secretaris" op Ham, Ham en daarna de algemene ledenvergadering. Daar liep ik niet zo goed met een foutenlast van 10 minuten aan mijn been.

Zaterdag weer een rustdag in voorbereiding van de derde Nationale.


Vandaag, zondag dus naar Nederland gereden waar de nationale plaats had te Oirschot op de Oirschotsche Heide (organisatie TROL, kaart KOVZ). Een mooie, snelle kaart waar er op sommige plekken serieus uitgekeken moet worden. Omloop 4; 9500m.
De eerste post op redelijk veilig gelopen. 2 Was doorsteken waarbij ik deze keer maar een 2-tal meters naast de post uitkwam (soms is het wel wat meer). 3 Werd de eerste keer ploeteren op het zand (iedereen blij dat het de laatste dagen geregend had) en was niet zo moeilijk te vinden. 4 Was een lang been been waarbij je goed uit je ogen moest kijken hoe je liep. 5 De eerste technische post gevolgd door 6 waar ik wel een 10-tal seconden verlies. Op 7 het zelfde verhaal, gelukkig kwam ik juist mijn vrouw tegen die dezelfde post juist voor mij knipte. Op 8 weer wat tijd kwijt doordat ik hem niet direkt zag. Aan 9 kon ik dan mijn vrouw terug helpen. 10 Was dan weer een lange maar niet zo moeilijke doorsteek. Op 11 verlies ook weer enkel seconden door het ruwe terrein en een lichte afwijking. Het been naar 12 was weer een lange doorsteek waarbij je het eerste gedeelte even moest opletten , maar de tweede helft was het heel gemakkelijk om zich te orienteren. Naar 13 even moeten opletten halverwege en gekozen langs de beek in het witte bos te lopen, daarna was het terug even goed uitkijken want redelijk vaag. 14 Ging dan weer vlot. Naar 15 eveneens, maar de post stond niet echt in het open gedeelte. Naar 16 maak ik de grootste fout door een te grote afwijking en door te snel willen zijn. Mij terug op de kaart gebracht door de omheining. 17 niet zo moeilijk . Naar 18 bewust gekozen om wat om te lopen en post van de andere richting aan te vallen. 19 was ik bijna vergeten. 20 En 21 waren nog een laatste inspanning en niet zo moeilijk meer.

Uitslag 3de Nationale en Splits

Geen opmerkingen: