zaterdag, oktober 27, 2007

Interkorpsenkampioenschap 2007

Gisteren was het kampioenschap orienteren voor eenheden van het Belgische leger.

Dit jaar werd er gelopen te Meeuwen op de kaart Masy Zuid. Het milde seizoen had er voor gezorgd dat het gras en de heide er lekker hoog bij stonden en dit gecombineerd met de technische moeilijkheidsgraad van de kaart beloofde dat het een zware wedstrijd ging worden. parkoers en per parkoer 3 lopers per eenheid moesten het doen , zelf liep ik parkoer 2. Goed gestart en aan post 1 de loper die 2 minuten voor mij gestart was al ingehaald, geprobeerd hem niet in mijn spoor te laten volgen en snel weg naar 2. Deze werd vlot genomen maar de druk werd naar 3 te groot en ging ik de mist in. Naar 4 was een lang been en in de eindzone ging het weer mis. Vergeten dat het stuk daar nog gekapt was en de groene zone die er nog was enkele keren gekruisd. Daarna ging het weer goed en nam ik het voortouw van een trein die achter mij gevormd was. De kleine afwijkingen die ik maakte werd vlot gevolgd door de trein tot het been naar 11. Ik vertrok verkeerd en was mijn trein even kwijt (zat nu achter Luc Engelen). Toen kreeg ik een dipje. Naar 15 nog een laatste keer een fout gemaakt maar de rest van de posten werden met de laatste krachten afgewerkt.



Parkoer 2
En het kampioenschap werd gewonnen door 2/4 L. Met als winnende lopers Geert Simkens, Serge Baert, Francis Haex, Kurt De Boeck, Yvo Jannis en Peter Meus. De 3 andere lopers waren Ritchie Sedeyn, Willem Lavreysen en ik .

Geen opmerkingen: