vrijdag, september 07, 2007

Challenge Hugues PETIT 2007

Trainen was er deze week weer niet van gekomen, maar vandaag was het Hugues Petit-tijd. Een Militaire aflossingswedstrijd voor 1 crosser en 3 orienteurs. De winnende eenheid is deze die het eerst 2 ploegen binnen heeft. Kaart voor vandaag : Le Chêne à L'image. Als derde loper en 2de orienteur moeten starten. Tegen de verwachtingen in deden we mee voor de prijzen, alhoewel 2/4L 2 toppers (Geert Simkens en Francis Haex) moest missen en de eerste ploeg het liet afweten. Spijtig genoeg liet de laatste loper van mijn ploeg een post ongeknipt zodat een tweede of eerste plaats gemist werd.Zelf liep ik verre van een perfecte wedstrijd. De eerste 2 benen liet ik samen zeker 4 minuten liggen opgejaagd door een loper van mijn vorige eenheid (die 7 zelfde posten had). De 3de post ging dan weer goed en naar 4 was er een lichte afwijking waar ik snel van herstelde. Bij 5 kwam ik een 20tal meter te N van post uit. Het stuk bos waar post 6 in lag was moeilijk te lezen in het begin , maar ik geraakte er wel uit nadat ik op mijn gezicht viel en zo de "draad" terugvond. Van 6 naar 7 werd ik ineens geconfronteerd met een heel stuk bos dat weggekapt was en een grasstrook die ik niet gezien heb. Op de verharde weg op zekerheid het laatste stuk naar mijn post aangevat, maar toch wat verkeerd gelezen. Naar 8 had dan weer geen problemen en liep ik recht op. Been naar 9 was een lang been en dus voor de hardlopers. Voor zekerheid gekozen en via een onduidelijk pad gelopen. Mijn post niet gezien (stronk) maar toch knal opgelopen. Naar 10 even verkeerde kant van draad gezeten. Naar 11 mijn laatste grote fout gemaakt een pad niet gezien en wat omgelopen direkt terug op de kaart gekomen en vlot naar 11 en 12. De laatste post was geen probleem meer.

Nu rusten voor zondag.

Geen opmerkingen: