maandag, juni 01, 2009

20 km door Brussel

Gisteren was het verzamelen blazen in Brussel voor de jaarlijkse hoogmis van het lopen in België: de 20km door Brussel. Het weer was iets te warm om goed loopweer te zijn, maar dat mocht de pret van de vele duizenden lopers niet bederven. Zelf kwam ik zonder echt veel ambities aan de start. Ik wou het niet slechter doen dan de voorgaande jaren iets onder 1 uur 40. Maar ik wist dat het moeilijk zou worden wegens echt te weinig getraind de laatste weken. De eerste km's gingen vlot ik zat zelf voor op mijn schema maar toen ging het mis aan km 5; de hartslag zakte wat naar 174 maar het ergste was dat het tempo fors naar beneden ging en ik er niets aan kon doen. Ik besloot toen om het rustiger te gaan doen en heb er een training van gemaakt zodat ik zonder al te veel erg de wedstrijd kon uitlopen. Het was dan wel geen fantastische eindtijd dit jaar, maar ik heb me voorgenomen om volgend jaar er weer tegen aan te gaan.

Geen opmerkingen: